MAKE UP

Du hittar foundation inne på KICKS och för billigare pris på Cubus. Svamparna och borsten kommer från Åhlens. Blushern och ögonskuggan är köpt inne på H&M och lika så mascaran. Den finns dock inne på KICKS också. Läppstifen är köpta i Spanien och kajalen hittar du i vilken smink affärsom helst. Min foundation till höger är snart slut och då är det dags för den andra att användas. Så det är allt jag använder när jag sminkar mig. Om jag inte vill använda mer. Då tillägger jag allt på det första bilden eller bara något av det. Svart kajal, vit ögonskugga och läpparna målar jag. Täckstiften är köpt på Apoteket och används för att täcka finnar.

Jag börjar med att lägga min foundation i hela ansiktet. Med händerna eller svamp. Fortsätter sedan med blushern som jag tar på kindbenen eller i mitt fall ''bollarna''. Tar kajal eller det vita ögonskuggat (ibland) och drar kajalen i underögat och det vita duttar jag runt mina ögon. Sedan böjer jag till fransarna och målar på lite lite mascara. Avslutar med läppstiftet (också ibland). Sen är jag klar, enkelt!

Kommentarer

Kommentera här snygging!:

Namn:
Kom ihåg mig? Din epost ser bara jag

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Komentar:

Trackback
RSS 2.0